ASR Nederland N.V. (“a.s.r.”) heeft overeenstemming bereikt over een combinatie met Aegon Nederland, waarmee een leidende verzekeraar in Nederland ontstaat. De transactie omvat alle verzekeringsactiviteiten van Aegon Nederland, met inbegrip van de activiteiten op het gebied van hypotheken, de distributie- en dienstenbedrijven en de bankactiviteiten.
Jos Baeten, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van a.s.r.: ‘Ik ben blij dat a.s.r. en Aegon Nederland, twee gerenommeerde Nederlandse bedrijven samengaan waardoor een sterke en duurzame, toonaangevende verzekeraar ontstaat. De combinatie met Aegon Nederland versterkt de positie van de combinatie op de Nederlandse markt door een aanzienlijke verbetering van onze strategische positie in Leven en Schade en in Distributie & Services.
Met de gezamenlijke kracht van beide bedrijven kunnen we kansen benutten in groeiende marktsegmenten als Pensioenen en Inkomen en kunnen klanten blijven rekenen op uitstekende producten en dienstverlening. Ik kijk ernaar uit om alle medewerkers en klanten van Aegon Nederland in de nabije toekomst te verwelkomen.
Als een van de toonaangevende verzekeraars op het gebied van duurzaamheid blijven wij ons inzetten voor langetermijn waardecreatie voor al onze stakeholders: klanten, medewerkers, aandeelhouders en de samenleving als geheel. We hebben veel ervaring met het samenvoegen van activiteiten en ik heb er het volste vertrouwen in dat we dit de komende periode wederom succesvol gaan doen.’
Lard Friese, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van Aegon N.V.: ‘Aegon Nederland en a.s.r. delen een rijk Nederlands verleden waarin wij beiden mooie, sterke bedrijven hebben opgebouwd. Het samengaan van onze bedrijven creëert een leider in de Nederlandse verzekeringsmarkt die enorme toegevoegde waarde zal bieden aan onze gezamenlijke klanten en medewerkers. Dat geeft mij het vertrouwen in een succesvolle gezamenlijke toekomst in Nederland waarbij wij als aandeelhouder betrokken zullen blijven, terwijl Aegon N.V. haar ambitie om leidende ondernemingen te creëren buiten Nederland kan versnellen.’