Nieuws en Pers Pers a.s.r. presenteert sterke resultaten over eerste helft 2024
Pers Utrecht 21 augustus 2024 07:00 EU/Amsterdam

a.s.r. presenteert sterke resultaten over eerste helft 2024

Bestuursvoorzitter Jos Baeten: ‘We laten mooie resultaten zien over het eerste halfjaar van 2024. Deze zijn in lijn met of beter dan de doelstellingen die we gepresenteerd hebben tijdens onze recente capital markets day. We zien groei bij Schade, Inkomen en Pensioenen en we handhaven onze sterke positie in de hypotheekmarkt. Daarnaast ontwikkelen het operationele resultaat, de organische kapitaalcreatie en de solvabiliteit zich gunstig. De financiële resultaten laten een sterke stijging zien in alle bedrijfssegmenten, door zowel autonome groei als de toevoeging van de activiteiten van Aegon Nederland. Sinds de closing van de Aegon Nederland transactie hebben we al veel stappen gezet waarmee de integratie volgens plan verloopt. De voortgang van de integratie, waarbij we ook oog houden voor het samenvoegen van twee bedrijfsculturen, blijft prioriteit. Als we naar de toekomst kijken, kunnen onze stakeholders van ons verwachten dat we, met de ambitie om de beste financiële dienstverlener van Nederland te zijn, ons ook blijven richten op duurzame groei. a.s.r. blijft zich tot slot inzetten voor een duurzame samenleving en wereld met producten en diensten die goed zijn voor nu, later en altijd.’

Halfjaarresultate a.s.r. 2024

Voor het officiële en meer uitgebreide Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de Engelse website.

Corporate Communicatie Halfjaarcijfers Financiële resultaten