Nieuwe naam ASR Nederland wordt ondersteund met nieuw logo.
ASR Nederland N.V. introduceert vandaag haar nieuwe logo. Sinds 3 oktober 2008 is ASR Nederland geen onderdeel meer van Fortis, maar een zelfstandige verzekeraar. Op 21 november werd deze verandering tot uitdrukking gebracht door de introductie van de nieuwe naam ASR Nederland. Vanaf vandaag wordt hieraan het nieuwe logo toegevoegd.
Het logo bestaat uit het beeldmerk met een verwijzing ter aanduiding van het betreffende bedrijfsonderdeel dat ASR in de naam voert.
Merken
Het nieuwe logo geldt niet alleen voor ASR Nederland, maar ook voor de bedrijfsonderdelen met een eigen naam waarin ASR voorkomt zoals, ASR Verzekeringen, ASR Pensioenen en ASR Vastgoed.
Voor de merken die niet ASR in de naam voeren, zoals De Amersfoortse, Falcon Leven, Europeesche Verzekeringen, Ditzo en Ardanta verandert er niets. Zij behouden hun eigen logo en huisstijl. Zij zullen ook niet een verwijzing hanteren ter aanduiding van hun relatie met ASR Nederland.
Logo
Het logo brengt tot uitdrukking waar ASR Nederland voor staat: een bedrijf met een menselijk gezicht, dat bescherming biedt aan alles wat belangrijk is voor haar klanten.Het gezicht geeft de centrale positie van de mens weer. Veiligheid en bescherming worden weergegeven in het huis. De boom staat voor leven, groei en investeren.
Gefaseerde invoering
Zoals de nieuwe naam vanaf 21 november 2008 gefaseerd is ingevoerd, zal ook het vervangen van alle uitingen waaronder drukwerk en websites met het nieuwe logo vanaf nu gefaseerd plaats vinden. Klanten kunnen hierdoor tijdelijk nog informatie ontvangen met het oude logo en de oude naam. In het derde kwartaal van dit jaar zullen alle veranderingen zijn doorgevoerd.