Hypotheekaanvragen voor nieuwe klanten gaan bij Aegon sinds 15 januari via het platform van Stater. Dit is een belangrijke stap in de integratie van Aegon Nederland en a.s.r., waar het platform al in gebruik is.
Als hypotheekadviseurs voor een nieuwe klant een hypotheekaanvraag doen in hun adviespakket, belandt die via HDN in het hypotheekplatform van Stater. Het acceptatieteam van Aegon blijft zelf de verwerking van hypotheekaanvragen doen en is ook direct bereikbaar voor vragen.
Matthijs Hofstede, directeur a.s.r. hypotheken: ‘Ik ben blij dat we deze eerste, belangrijke stap in de migratie van Aegon naar a.s.r. succesvol hebben gezet. Sinds 15 januari gaan de hypotheekaanvragen voor nieuwe Aegon-klanten via het platform van Stater. De volgende stap is de overgang van de bestaande portefeuille naar Stater.’
Mario Menheere, managing director Stater Nederland ‘Dat we nu, naast a.s.r. hypotheken, ook nieuwe Aegon-hypotheken servicen vanuit ons platform is een fantastische mijlpaal en verdere versterking van onze samenwerking. Klanten en adviseurs van Aegon kunnen rekenen op hetzelfde niveau van dienstverlening als die waarmee we de a.s.r.-portefeuille al jarenlang succesvol bedienen.’
De overgang naar Stater is zorgvuldig gepland om de beste dienstverlening aan klanten en adviseurs te bieden. Later dit jaar worden ook de bestaande Aegon-hypotheken overgezet naar het Stater-platform. Deze hypotheken behouden het Aegon-label tot medio 2026. Het einddoel is de volledige integratie naar a.s.r. hypotheken.