Het akkoord dat a.s.r. in november 2023 sloot met vijf belangenorganisaties over een finale regeling voor aangesloten klanten met beleggingsverzekeringen van Aegon en a.s.r. is definitief. Voldoende klanten zijn akkoord gegaan met een persoonlijk aanbod. Dit betekent dat alle procedures van deze vijf belangenorganisaties tegen Aegon en a.s.r. worden stopgezet en dat a.s.r. over gaat tot het uitvoeren van een eigen regeling voor schrijnende gevallen en voor klanten die niet zijn aangesloten bij een van de vijf belangenorganisaties en die niet eerder een vergoeding hebben gehad.
Eind 2023 heeft a.s.r. een akkoord bereikt met de belangenorganisaties Consumentenclaim,
Woekerpolis.nl, Woekerpolisproces, Wakkerpolis en de Consumentenbond voor aangesloten klanten met een beleggingsverzekering van Aegon en a.s.r. Minimaal 90% van de aangesloten klanten moest akkoord gaan met een persoonlijk aanbod om de overeenkomst finaal te maken. Dat is gelukt.
Alle procedures van de belangenorganisaties tegen Aegon en a.s.r. worden stopgezet met het bereiken van dit akkoord. Ook is hiermee toegezegd dat er geen nieuwe rechtszaken meer worden geïnitieerd. Met het definitieve akkoord gaat a.s.r. over tot de uitvoering van een eigen regeling voor klanten met een beleggingsverzekering van Aegon en a.s.r. Deze regeling is voor schrijnende gevallen en voor klanten die niet zijn aangesloten bij een van de vijf belangenorganisaties en die niet eerder een vergoeding hebben gehad.
Klanten die op zoek zijn naar meer informatie over het akkoord en de eigen regeling van a.s.r. kunnen terecht op: www.asr.nl/overeenkomst. Klanten kunnen zich tot 1 juni 2025 aanmelden, waarna de aanvragen beoordeeld zullen worden.